sábado, 29 de enero de 2011

Alcordances del "underground"


Lleo “Babelia”, suplementu cultural d’El País”, y alcuéntrome con Nazario, aquel dibuxante de cómic underground, que dende la contracultural Barcelona de los últimos años 70 y primeros 80, dibuxó los “baxos fondos” de la ciudá, dende una perspectiva homosexual.
Aficionáu como fui dende neñu a la historieta, nun tardaron en cayer nes mios manes aquelles publicaciones tan llamatives: El Vívora, Makoki, Nasti de plasti, Star…, de les que tovía guardo dellos númberos na mio biblioteca. Nelles descubrí a Nazario, Mariscal, Max, Montesol, El Hortelano, Ceesepe, Gallardo y Mediavilla… y a los sos personaxes más destacaos, Anarcoma, Peter Pank, Makoki, etc.
Ellí empezó’l mio interés pola contracultura buscando tamién los sos raigaños norteamericanos siguiendo a Robert Crumb y aniciándome na llectura de los autores de la “beat generation”, Ginsberg, Kerouac, Burroughs…
Nun dexaba de chocame, yá daquella, l’interés por una tradición tan apartada que se desarrollaba nun entornu urbanu y contracultural, descuidando, per otru lláu, llectures más averaes a la nuestra tradición. Magar que nun sienta pesar por aquellos conocimientos sigo dándo-y vueltes a la cuestión, más que nada pol fechu sociolóxicu: un mozu del mediu rural que devoraba aquelles publicaciones de les que munches veces nun entendía delles claves que col tiempu fueron aclarándose. La ciudá que yo conocía nun s’asemeyaba en nada a aquelles, repletes de personaxes poco recomendables.
En fin, güei veo la semeya de Nazario nel so estudiu, cerca de la ventana que da a la Plaza Real, mientres yo tamién, cerca de la ventana, veo la nieve nos teyaos y apetézme desempolvar dalguna d’aquelles revistes qu’alliviaron la mio mocedá en díes fríos como esti.
http://www.elpais.com/articulo/portada/ventana/Nazario/elpepuculbab/20110129elpbabpor_2/Tes

No hay comentarios:

Publicar un comentario