jueves, 8 de marzo de 2012

Mercáu




Na casa campesina, el día qu’había que llevar la vaca al mercáu, mecíase’l contentu de poder sacar unes “perres” p’ameyorar la llaceriosa economía doméstica col mieu al engañu d’aquellos tratantes que yeren más llistos qu’una rapiega.
L’ama encamentaba al paisanu qu’anduviere con munchu güeyu, que nun se fiare de naide, que nun se descuidare, que nun fixere casu a los mediadores, que nun echare les “perres” en xuegu, que nun bebiere y fuere perdeles pel camín o-y les robaren. Tolos conseyos yeren pocos.
El paisanu yera responsable y conocía los personaxes qu’analayaben pela feria golifando l’arume del dineru. De sobra sabía qu’había qu’andar con munchu güeyu pero tamién yera un día pa olvidar el duru trabayu, sentise arguyosu y enderechar l’espinazu, doloríu de besar aquella tierra ingrata.
Desiguida s’oyía que los precios baxaren, que fuere mal añu, que nin pa la carne lo pagaben. Naide mandaba, toos preguntaben cuánto pidía y  pasaben de llau con cara de despreciu.
El primer tratante mandó a retorcer, el paisanu nun entró al tratu. Nun tardó n’apaecer aquel mandáu, qu’ensin poner munchu interés, mandó menos entovía mientres otros cuantos miraben de regüeyu. Dalgún qu’otru interesábase pero nun llegaba. El paisanu, cola cabeza gacha, dibuxaba cola guiyada nel suelu los redondeles de la impaciencia.
Pasaben les hores y la cansera apoderábase d’él viéndose de vuelta pa casa ensin amañar tratu dengún.
Nun-y quedó otra que dar la palmada y coyer cuatro míseres cuartos que’l tratante recontó ufanu, guardando’l faxu de billetes tou enchipáu, cola mirada cómplice del que terció nel tratu.
Na tabierna comíen, bebíen y xugaben allegremente, hasta que dalguién reclamó al altu la lleva un empréstamu, mientres otru dexaba enriba la mesa la escritura d’un prau, quiciabes l’últimu que-y quedare.
Asina yera’l mercáu d’antaño, visible y enllenu de miseries, y esti d’anguaño, invisible y enllenu de más miseries, con otros personaxes  y otres perspectives pero coles mesmes intenciones.
Aquel paisanu de la vaca morrió ensin saber lo que yera’l mercáu de valores, una axencia de calificación, l’Ibex 35 nin el Dow Jones, un “broker”, una prima de riesgu, una hipoteca, un contratu blindáu de banqueru, una cuenta de resultaos, el “déficit” públicu, un políticu corruptu, la “flexibilización”, el paru… ¡Benditu!

No hay comentarios:

Publicar un comentario